Bahamarama manglende ep høst dyrstalde

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Agro-dk-farmer, 2 Oktober 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Agro-dk-farmer

    Agro-dk-farmer Forum-lærling

    Jeg får ikke det antal ep på Bahamarama som lovet.

    Når man holder musen over en stald, er ep udbyttet mindre i den endelige ep bar, end den midlertidige ep bar der kommer ved høst som er den samme som stalden.

    Jeg har lige prøvet kun at høste træer og der er der ingen forskel i ep udbyttet. det er kun ved høst af stalde og værksteder der er mindre udbytte.

    Måske det skyldels stald eventen pt.
    Jeg har brugt ep givende marmelade og høstet ugle-træer.

    Med venlig hilsen

    Gl. navn trillebor Id: 13947512
     
  2. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Jeg har ikke andre meldinger om at noget skulle være galt og har ikke kunnet fremprovokere det under test.

    Hvilke stalde drejer det sig om og hvilke ep buffs er brugt?
     
  3. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Jeg har observeret det samme i dag. Normalt høster jeg med høstmaskine, men i dag hvor der var stalde havde jeg nogle enkelte der var færdig kort før klokken 11 hvor eventet udløb.
    En pink hestestald, farvede kaniner, 2 høns var blandt mine stalde der viste uoverensstemmelse mellem hvad curseren viste når jeg holdt over stalden og hvad der virkelig viste at skulle give.
    Jeg har ikke nået at lave udregningen (real live) men stalden skulle give 1482 og jeg fik 741 ep.
    Når jeg efterfølgende gik i inventaret står stalden til 390 + påskemarmelade + 6 ugler.
    Hilsen kehlet
     
  4. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa

    Har undersøgt yderligere omkring dette.

    Det er en visningsfejl i staldenes tooltip under happy stalddag, og det korrekte antal EP lægges til jeres EP i EP baren.

    Fejlen er rapporteret videre i systemet.
    Tak for meldingen.
     
  5. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hej kehlet,

    og du nåede at høste inden eventet udløb kl. 11 ?
     
  6. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Det var lige op over mener jeg havde 1 minut, men visningsfejlen fortsatte. Da jeg ville slette mine pink stalde var klokken over 11 men der stod stadig 1482.
    Som jeg skrev var det en tilfældighed der gjorde at jeg så der var uoverensstemmelse mellem visningen og hvad der stod i toolbaren. Hvordan den øvrige høst har været kan jeg ikke svare på da det foregik med høsthjælper
     
  7. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hej kehlet

    Hvis du ikke har opdateret spillet efter kl. 11, vil visningen fortsat være fejlagtig hvad angår EP på stalden.
     
  8. Agro-dk-farmer

    Agro-dk-farmer Forum-lærling

    Jeg kan heller ikke fremprovokere noget nu her til aften.

    Jeg tør ikke sige hvad der gav forkert EP i formiddags, men jeg kigge på den faste bar på bahamarama inden jeg høstet, og den stod på ca. 456.000 og ved høst fik jeg ca. 60.000 ep i den midlertidige bar. Dejligt for så var jeg da under 400.000 men den stod på ca. 406.000.

    Hvis jeg husker rigtigt var det min spisepind fabrik II orange jeg høstet efter alt det andet, da den først var færdig lige før dobbelt ep udløb, den gav ikke den mængde ep i den samlet bar som den viste på stalden. Det var for at se om jeg havde taget fejl i første omgang. Beklager at jeg ikke har skrevet det nøjagtigt op, det må jeg huske til en anden gang.

    Jeg har her til aften taget 5 ugle-træer og 2 husdrager og derefter høstet.

    Jeg har lagt mærke til at der er decimal tal på items og stalde, når man har taget sine ep givende ugle-træer ol. Det syntes jeg ikke der har været før end i dag, eller tager jeg fejl? Ikke fordi der er fejl i udregningen af EP.

    God aften

    (trillebor) id: 13947512
     
  9. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa,

    som skrevet tidligere, er der ikke afregnet forkert EP, kun vist forkert udregning på staldene under Happy Stalddag eventet.

    Det med decimalerne må jeg umiddelbart blive svar skyldig på, men undersøger det og vender tilbage.
     
  10. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Så fik jeg lige tjekket på min anden farm -proxy- med hensyn til manglende EP.
    Som tidligere skrevet bruger jeg høsthjælp og kan normalt ikke se hvad der bliver tilskrevet fra den enkelte mark/stald.
    Jeg havde en spisepindefabrik som var færdig ½ minut før udløb af min 100% og sad med fingeren på knappen. Der blev vist at stalden skulle give 1890 EP men der kom kun 1190 EP!!
    Jeg havde både 4 ugler + 100% så mine 100% fik jeg ikke for. Da jeg havde høstet stod de 100% stadig i toolbaren.
    -proxy- har Id: 42118973 og klokken var godt halv otte da jeg høstede.
     
  11. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa,

    Håndværksprodukter, kæledyr, EP buff (f.eks. happy stald-dag eller mega ep dag mm) beregnes ud fra Grundstaldens EP tal.

    Spisepindefabrikken giver uden ekstra tillæg 700 EP.
    4 ugler giver hver 10% af 700 EP - det er 280 der kan lægges til.
    hvis vi ikke regner med de 700 EP fra +100% buff giver dette 980 EP for stalden.
    Differencen op til de 1190 svarer til 30% buff (210 EP)

    Umiddelbart ser det ud til, at stalden er høstet efter udløb af de 100% ekstra EP.

    Vi kan her på forum ikke gå ind og se på den enkelte konto i forhold til hvad der er sket på farmen, og hvornår der er høstet, det kan kun support.
     
  12. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Til orientering er de 30% lig med en spist påskemarmelade - undskyld jeg glemte at skrive den på, men noget tyder på at der er lukket for min buff på 100% på et tidligere tidspunkt end der blev oplyst ved at holde musen på toolbaren.
    Jeg tjekkede tidligere at tidsskiftet mellem buff og stald var ca. ½ minut.

    Rettelse skyldes sætningen ikke var færdigskrevet.