Avlsdyr markedspriser

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af bondeknold70, 10 November 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Jeg synes generelt, at markedspriserne for nye avlsdyr sættes alt for lavt. Nu er kattene godt nok 'kattens dyre', men alligevel. avler man på 4 katte som pt koster 80.ooo dalere, fås typisk en 'tam kat' der kan sælges til en makspris på ca. 4.400 dalere. Efter længere tid er der så nogle bønder der alligevel begynder at sælge for at hæve priserne(med store tab både i forhold til superfoder og dalerbeholdning) - hatten af for de bønder-. Senere tilslutter andre sig, når priserne er tilstrækkelige høje, men for mig at se ville alle få mere ud af, at priserne i højere grad afspejlede efterspørgslen fra start. Det ville også sætte markant mere gang i de nye avls quest's, hvis folk kunne sælge sine avlsdyr til en fair pris fra event-start. Med fair ville jeg sige omkring 24.ooo daler for 'tam kat', hvilket er en anelse over den gennemsnitlige pris for et første trins avlsdyr på mit marked.
    En anden ulempe ved disse lave starts-priser, er også, at de højere avlsdyr i nogle tilfælde aldrig kommer rigtig med i spillet. Jeg har således haft en del af sidste og næstsidste avlstrin af gæs mf., hvor jeg kun kan sælge dem til 3-4millioner dalere. Dette er meget frustrerende, og bevirker at langt færre avler gæs, af frygt for at få et avlsdyr der ikke kan sælges til en bare lidt rimelig pris. Selvfølgelig vil der altid være nogle som forsøger at færdiggøre opgaver og lignende, men er ret sikker på det ville fremme avlen både til at starte med og på sigt, hvis prisen blev hævet.

Fr-jensen og Letmatrosen synes godt om denne.
  2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej Bondeknold70

Dit indlæg om start markedspriser på nye avlsdyr handler ikke om det nuværende katte avls event og er derfor eneskift i en tråd hvilket ikke er tilladt - og er derfor flyttet fra event spørge/feedbacktråden hertil hvor emnet kan diskuteres så meninger kan komme frem i lyset....

3. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Sagen er af generel karakter, og ikke dedikeret til katteeventet, det er jeg enig i. Men med al respekt, så vil jeg gerne anmode om at mine tanker kommer videre som en eller anden form for feedback. Jeg ønsker ikke at diskutere emnet, jeg ønsker at BP overvejer et tiltag, der vil stimulere avl, såvel som spillet.

Letmatrosen synes godt om dette.
  4. MOD-Ara

Hej

MOD teamet følger skam også med i diskussionstråde og melder videre hvad der rører sig blandt forumbrugerne udenfor event spørge/feedbacktråde - og det kunne jo være andre havde en mening om emnet også ;)

Letmatrosen og bondeknold70 synes godt om denne.
  5. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Jeg er helt enig i dine synspunkter bondeknold70.
    Jeg synes det er hæmmende for handelen på markedet, at startpriserne på markedet for nye avlsdyr er sat så lavt.

6. plerik

plerik Exceptional talent

det emne har jeg haft skrevet om flere gange . men der er bare aldrig sket noget . det har også været lagt i ide tråden fra min side muligvis at det var på det gamle forum .

7. MOD-Ara

Hej plerik

Ja emnet er berørt før og vi har før meldt det videre i systemet.

Det er bare sådan med Farmerama at det spilles af mange farmere i mange lande verden over og
    at noget ønskes og bakkes op af få (ift farmere på verdensplan) farmere på dansk/norsk forum er
    ikke det samme som at alle andre farmere er enige. Alle kan ikke gøres tilfredse!

Vi kan kun sende det videre der rører sig på dette forum, men der er ingen garanti for at tingene
    ændres. Der kan være mange andre der ønsker det modsatte ;)

Når det er sagt så følger vi med her og melder videre igen hvad der rører sig blandt de dansk/norske farmere.

plerik synes godt om dette.
  8. plerik

hej mod-ara .

der var også modstand mod det her på forumet dengang . men jeg tror ikke at dem der gjorde modstand den gang spiller mere ? .

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg er altså ikke enig med at prisen skal op fra starten.
    Det vil gøre at nye spillere slet ikke har en chance for at købe sig til noget.
    Det er jo ikke alle der har flere hundrede mill. på dalerkontoen.

-natkat-, lise1606 og DrGreenthumb synes godt om dette.
  10. plerik

det er jo den måde at man tjener sine dalere på . som ny

bondeknold70 synes godt om dette.
  11. ofeia

ofeia Forum halvgud

Nej, det er altså ikke den måde alle tjener deres daler på, jeg har aldrig selv brugt den metode, der er mange andre metoder man kan bruge for at tjene daler.
    Jeg kan godt forstå i gerne vil tjene daler, men prisen på nye avlsdyr stiger jo ret meget - ret hurtigt, så jeg kan ikke forstå i mener det er et problem.
    At nogle vælger at bruge rigtige penge i spillet skal altså ikke gå ud over dem der ikke gør det.

-natkat- synes godt om dette.
  12. plerik

ja . selvfølgelig findes der andre metoder at tjene daler på . men som lille bonde er det nemme dalere at tjene på nye avlsdyr også på grund dyret når at avlen starter op .men nu lige for at tage det her eks så er der et event der kører samtidig og der kunne nogle af de små spillere virkelig stoppe nogle dalere i kassen på avlsdyr hvis nu ellers at prisen gad at stige meget hurtigere fra starten af . og som ny venter man da til at prisen er faldet igen til et normalt leje . og uanset hvad så har de små spillere slet ikke en chance for at være med på opkøbs bølgen der er når der kommer noget nyt og de har også opgaver nok i markedshallen til at man når ca lev 75 . jeg bruger rigtige penge i spillet men jeg sælger ikke af mine avlsdyr mere det gjorde jeg da jeg var mindre og jeg køber heller ikke avlsdyr op ( måske en enkelt hvis at jeg mangler lige før at babyboomet slutter) og jeg har tid til at vente på at de sager som jeg ikke selv har feks nogle træ frugter kommer ned i en fornuftig pris det samme med special dyr .

13. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Til at begynde med var min indtjening baseret på salg af foder fra møllen, herefter salg af abe-avlsdyr produceret ved hjælp af powerfoder også produceret i møllen. Men det som det her handler om er, at der ved eventstart, ikke bliver omsat nogen avlsdyr på markedet, og nogen må underbyde sine varer igennem lang tid, før avlsdyr af trin1-5 kommer på markedet. De resterende avlstrin risikerer at udeblive på markedet for altid. De billige avlsdyr for flere end de meget få, fås først efter priserne har toppet, og derfor jo tidligere jo bedre for alle.

14. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det er da klart at der ikke bliver sat avlsdyr til salg i starten af eventet, de fleste venter jo på babyboom og andre ser først eventet når de logger på, det er ikke alle der bruger forummet rundt om i verdenen, for det er jo ikke kun i lille Danmark der kommer avlsdyr fra.
    Nu kan jeg se på de priser der er lagt op her at det er i den lave ende, hos andre er prisen meget meget højere, der er virkelig stor forskel på priserne på de forskellige markeder. Du er desværre havnet på det forkerte marked, og du kan ikke flytte marked.

tjocker synes godt om dette.
  15. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg ville faktisk bede de nye spillere om at komme med deres mening, vi spiller jo alle vildt forskelligt, så burde vi ikke høre hvad de små levels har at sige, jeg opretter lige en tråd til det, hvis det ellers er tilladt.
    Du har din mening og jeg har min og hvem af os der har ret kan kun afgøres af de små levels.

tjocker og -natkat- synes godt om denne.
  16. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Du har helt sikkert ret mht disse faktorer, men også de 1000 powerfoder og det to-cifret millionbeløb dalere som nogle bløder for at sætte gang i markedet har sin effekt. Hvorom alting er, så fred med det, hvis det gavner de små bønder, intet fungerer hvis ikke alle levels er repræsenteret i spillet, og jeg ønsker ikke at sætte en kæp i hjulet for nogen .

Måske kunne vi som bønder nå til en enighed om at trin1-6 forbliver lave, hvorimod de højeste trin får et spark opad.
    For at tage udgangspunkt i nuværende event, så har jeg ikke set en eneste trin 8, eller 9 på markedet endnu, og det er ikke sikkert at trin 9 eller 10 nogensinde indfinder sig, fordi de koster 4-10 gange salgsprisen at fremstille.

17. tjocker

tjocker Forum general

Efter et par dage i tænkeboks er jeg nød til at blande mig i denne samtale om pris på avlsdyr.. Prisen er fin for de første 4 avlsdyr, derfra løber det af sporet for mig. Fra nr 5 koster det ca. 1 mill pr dyr og prisen stiger voldsomt på avlsdyr nr 6,7 og 8. Nu har jeg lige kigget mit markedet igennem og taget prisen for avlsdyr nr 7(det første er alm dyr så tæller ikke), ørkenskib kamel 17-19 mill, regnbuehøne 11 mill, cirkusabe 18 mill, cirkuspanda 21 mill, frøprins 20 mill osv. Disse priser er så høje at langt de fleste ikke kan være med og ikke gider smide så mange daler for 1 dyr. Derfor er der ikke meget salg i netop disse dyr.. De eneste som har glæde af disse priser og kan købe dem er de folk med 500 mill daler på konto eller mere. Så er der dem, der avler meget og bruger penge, I kan bare sætte til salg og så få daler ind den vej men nej I venter på at prisen skal blive så høj så I har et kæmpe overskud og lader andre betale overpris.
    Feks har jeg set priser på mellem 30 og 60 mill for 1 avlsdyr(godt nok nr 8 og sidste) men alligevel... hvem bruger så mange daler på avlsdyr.
    Nogen af disse folk, der sætter avlsdyr til salg er selvfølgelig fra udlandet og dem kan vi ikke stoppe.
    Ang katte er der ikke nogen til salg af nr 6-8. Mon ikke fejlen ligger hos BP, som ikke bare giver disse dyr let, kræver meget avl ligesom alle andre dyr.. Med tiden skal disse katte nok komme på markedet og så kan vi kun gætte på at prisen ligger meget højt - og hvem har så råd til disse..
    Sæt prisen ned på de sidste avlsdyr så alle kan være med eller lav avl om så det kun er for folk over level 80.. med de priser, der er nu kan ikke ret mange være med alligevel, hvis man vil købe avlsdyr på markedet..
    Så min mening er at prisen er fair frem til avlsdyr nr 5 - derfra er prisen alt for høj.
    P.S hvad folk bruger af penge på powerfoder må ikke påvirke prisen i spillet og ser godt nok sådan ud i øjeblikket.. husk det er et computerspil og så mange mill daler for 1 avlsdyr, som kræves fra 5-8 er helt hen i vejret BP. Det skal laves om.

-natkat- og ofeia synes godt om denne.
  18. plerik

tjocker .
    du brokker dig over at avlsdyrene er for dyre at købe ? . så lad være med at købe det gør jeg . der er ingen tvang til at købe de avlsdyr der bliver sat dyrt til salg .
    og til det med at at der er nogle som venter med at sætte til salg til at prisen bliver høj . ja selvfølgelig gør de da det . de bruger rigtige penge til at købe power foder for og vil da selvfølgelig have den største gevinst ud af det . det er jo ikke et spil hvor de rige ( i dalere ) er tvunget til at give til de fattige .
    og til priserne . de er afhængige af udbud og efter spørgsel . så jo mindre til salg jo højre pris . jo flere til salg jo lavere pris .
    og til det at der er nogle der bruger penge på spillet ikke må gøre en forskel . det kan ikke lade sig gøre at det ikke gør . for hvis at jeg ikke får en fordel ud af at bruge på spillet så vil jeg da ikke gøre det .
    og hvis der lige pludselig bliver lavet pris begrænsninger så tror jeg godt nok at der bliver et rama skrig ude fra den store verden omkring os .

og ja det er kun et computerspil . man kan vælge at spille gratis og bruge en masse tid og komme langsomt frem eller man kan vælge at bruge penge på spillet og få visse fordele ved det og jo flere penge jo flere fordele får man . og til sidst der er altså nogle der skal bruge penge på det her spil ellers er der ikke noget spil vel .

også forøvrigt så hele den smøre som du har skrevet så handler den jo slet ikke om hvor hurtigt at et dyr skal stige i pris vel . det er jo sådan set det at tråden handler om .

for at korte det lidt ned så drejer det sig om . om et nyt avlsdyr eller nyt dyr skal stige langsomt i pris som nu eller hurtigtigere i pris så det feks når normal prisen i løbet af få timer . efter spørgsel og udbud skal arbejde hurtigere .

bondeknold70, MOD-Ara og Pindgris synes godt om dette.
  19. Iamdjhjj

Iamdjhjj Avanceret

til trådstarteren. jeg er helt enig i , at priserne er aaaalt for lave i starten,når det drejer sig om nye dyr og andet. giv dog priserne fri. Det koster trods alt 10 % i provision, at sætte tingene til salg, så det vil jo nok få en udbyder til at tænke sig lidt om. Også derfor jeg aldrig har sat nogle af mine dyre alvsdyr til salg. Der er jo meget at miste, hvis det ikke bliver solgt

20. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Det handler i høj grad om prioritering, om man vil spare op eller løse opgaver, bygge stalde osv.. Jeg vil mene at alle uden undtagelse kan spare op, hvis de sætter sig for det. Min bedre halvdel har løst samtlige avls-quests, mens min tålmodighed og prioritering ikke har resulteret i så meget som en færdig avls-quest endnu(men der skal jo også være noget at bakse med senere, det er super).Med det sagt så er de sidste avlstrin dyre at fremstille, da de i reglen dannes af de 4 avlsdyr der ligger et trin under dem( der er altså ingen som får avls-trin 9-10 ud af den bare luft for at sælge dem til 60millioner). De sidste avlstrin er eksklusive, og koster kassen at lave, hvis ikke de var prisen værd ville folk købe 4 af avlsdyrene på trinet nedenunder, og lave dem selv.