Avling

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af omar1995, 25 Oktober 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. omar1995

    omar1995 Forumnoob

    takk for besvarelsen :) Jeg er i så fall i lvl 9
    men kan de vennligst forklare detaljert hvordan skaffer jeg en huskalkun
    på forhånd takk :D
     
  2. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hej igen,

    Mit norsk er ikke helt så godt, så beklager at jeg mis-forstod dit spørgsmål.
    :oops:

    Huskalkun er en man avler sig til i avlshotellerne. Se FAQ for avl med specialdyr > her <.
    Du får adgang til special avl når du kommer i level 21.

    Til en anden gang, så er det ikke så godt med 2 emner i samme tråd, da det kan gøre forum en smule uoverskueligt, hvis andre leder efter det samme svar.
     
  3. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    Hei
    Jeg lurer på hva er forskjellen i bruk av kjærlighetenes hotelet og stallene som skal bygges i verkstedet? Det må vel være en fordel siden stallene koster verktøy.
     
  4. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Ja, hvis jeg forstå dit spørgsmål korrekt, så er den store forskel jo, at avlshoteller kun bruges til at lave avlsdyr med. Mens de farvede stalde giver produkter eller alm dyr (afhængig af om det er en fx rød produktionsstald vs en rød stald ;))

    Fordelen er jo at der er nedsat tid og nogle gange dobbelt op på produkt/dyr på de farvede stalde.
    Og der skal man så osse bruge en vis antal avlsdyr for at få disse...


    Du har fra level 21 adgang til avl på dyr...

    (tekst indsat)
     
  5. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    dette var litt vanskelig å forstå men det man avler er vel det samme ? sant eller har jeg misforstått? men da bruker man mindre dyr på stallene
     
  6. zaritza

    zaritza Junior ekspert

    Du bruger ikke dyr i staldene. Man kan avle på dyrene og lave f.eks 8 eller 9 forskellige slags kyllinger eller kaniner. Prøv at kigge i markedshallen under avlsopgaver. Dyrene med sutter. Det er til de opgaver avlshotellerne skal bruges
     
  7. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    beklager hvis jeg misforstår
    men det du sier er at man bruker dyr som først ble avlet kjærlighetshotellene så kan de bli avlet i stallene?
     
  8. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Tror lige du skal kigge lidt på den her FAQ til avl.... ---> her
     
  9. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Man bruger 1 til 2 dyr for at lave produkter som fx uld, farveskala og trøffel osv... det er Produktions staldene, disse kan opgraderes til farvede, ligeledes de almindelige stalde der laver dyrene.
    I avl bruger du per hotel 4 dyr og 2 PF, og får så et avlsdyr ud af dette...
     
  10. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Når du avler får du special dyr... altså dyr du ikke kan få fra nogen stald... de skal avles ;)
    Jeg syns du skal kigge lidt i FAQ her på forum, det vil give dig et godt overblik :)
     
  11. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    hei
    Nå har jeg vel en enslig stall og jeg trykket på å avle en høne. Det har gått 9 timer men jeg fikk ingenting tilbake :( hva er det som skjer? jeg spør deg for det er du som kan mest norsk her - beklager at jeg bruker denne tråden
     
  12. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    hejsa,

    Har lige samlet de 2 tråde omkring avl, for ikke at overskueligheden forsvinder.

    jeg skal forsøge at gøre det forståeligt.

    Avl med dyr (se FAQ for avl med special dyr Link er længere oppe i tråden ) får man adgang til når man når level 21.
    En avl med 4 dyr tager som udgangspunkt 6 timer, fra avlen er sat igang i en avlestall.

    Det lyder ikke til det er en avl du har startet når du skriver 9 timer ?
     
  13. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    Nå har jeg vel en enslig stall og jeg trykket på å avle en høne. Det har gått 9 timer men jeg fikk ingenting tilbake :( hva er det som skjer?
    Jeg har kjøpt (bygget) en enslig stall i verkstedetet. og da stod det:" velg et dyr å avle og tjene EP", ja men brukes ikke et enlig stall til avling da?
     
  14. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa,

    Enslig stald (på dansk solo indhegning) giver ikke nye dyr, kun EP.

    Avlestallen:

    [​IMG]

    bruger man til at avle sine grund-dyr bedre. (læs > FAQ for avl med specialdyr < - som tidligere nævnt.)
    Avlestallen får du først adgang til at bruge fra level 21.

    Grund-dyr (høns, kaniner, kalkuner og så videre), laver man i almindelige stalde, og kræver kun foder for at sættes igang.
    Disse stalde købes for daler i Utstyrsbutikken, som findes enten via byen, eller via den røde indkøbskurv i menuen i venstre side.

    Hvornår man får adgang til at kunne købe de forskellige stalde, kan man finde en liste over i > FAQ - FARMERAMA fastlandsinfo <

    De stalde man bygger i Verkstedet i byen, er enten
    - Stallopgraderinger
    eller
    - Verkstedsbygninger (produktionsstalde), der giver et produkt som udbytte, ikke et dyr.
    begge disse er også forklaret i FAQ for avl med specialdyr.

    Håber det hjælper lidt på det.
    :)
     
  15. omar1995abc

    omar1995abc Forum-lærling

    ahh jeg ble virkelig lurt :/ ja men hvorfor stod det at man skal avle skjønner jeg bare ikke.. dette gir ingen menning
    men en ting te når det gjelder Bahamaram øya så hvordan skaffer jeg bananer?
     
  16. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Som MOD-Shaman allerede har gjort opmærksom på 1 gang er emneskift i en tråd ikke tilladt ifølge forumreglerne. Forum bliver uoverskuelig hvis trådene ikke handler om det overskriften antyder....

    Jeg må derfor bede dig om at oprette en ny tråd hvis du har spørgsmål til andre emner.

    Da emnet for denne tråd vist er belyst fra alle sider nu lukkes tråden.

    Fortsat god dag
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.