Til Husfrun annano træ - Tornet corosoltræ

Diskussion i 'Hyggekrogen' startet af littleonedk, 21 August 2020.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. littleonedk

    littleonedk Kommende forfatter

    Hej Husfrun.. Håber du ser det her...
    Når du skriver om problematikken vedr annano frugt, skriver du at der i opgave 2/4 i "hvis hvisken" skal bruges denne frugt... Hos mig er det frugten fra "Tornet corosoltræ" der skal bruges i opgave 2/4, og ikke acaibær som MOD skriver.

    På Norsk siger en veninde af mig, at det skule hedde noget med KOROSOL? Kan du måske finde det?

    Tornet corosoltræ blev ved en fejl kaldt Annano træ lige da det kom.. så måske den norske oversættelse ikke er kommet på plads inde i opgaven.

    Håber det kan hjælpe dig, om ikke andet til at lave en tråd der hvor oversættelser kan rettes.
    Sender dig lige en ugle, at jeg har skrevet her på forum..
    God aften
    :D
     
    Sidst redigeret: 21 August 2020
    Husfrun, Letmatrosen, LeneMor og 1 anden person synes godt om dette.
  2. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    TAKK!

    Just som du skriver; frukten i dansk oppgave heter Tornet Corosol.

    I norsk oppgave (i alle fall hos meg) står det Annona (og treet heter annona-tre)
    Men i mitt inventar heter samme frukten "Sukkereple", og jeg har 35.000 av den...
    - dog kalles den alltså "annona" i oppgaven, og DEN har jeg jo ingen av :(

    Det var dette jeg forsökte å forklare MOD-Ara, men jeg forklarte det tydeligvis ikke godt nok.
    Og nu, når jeg har skjermdumper for å vise, klarer jeg ikke få de ut i forumet.

    Det har värt fler slike, og jeg blir like frustrert hver gang, når slike feil kommer :(

    TAKK for at du forstår hva jeg mener!
     
  3. littleonedk

    littleonedk Kommende forfatter

    Jeg har lige prøvet, at logge ind i spillet, ved at vælge NORSK sprog. Og hos mig ser lige lige sådan ud som hos dig. Der hedder det annona i opgave 2/4... så det er ikke kun hos dig den er gal...

    Iøvrigt kan jeg fint se dine screenshot på det link du har lagt i den anden tråd. Så det kan MOD nok også..

    Og velbekomme.. jeg kender godt det med når der endelig er en der forstår :p
     
    Sidst redigeret: 22 August 2020
    LeneMor, Husfrun og Letmatrosen synes godt om dette.
  4. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    Tak :)
    Så bra; da vet jeg at linkene fungerer også utenfor min dator :)

    Nu er det bare for mig at vente, till det fejl blir rettet op, så jeg kan bruge de frukter jeg har i mit inventar.
    Först da blir det muligt at fuldföre de oppgaver som har med den frukt at göre :)

    Igen: tusen tak for hjelp!
     
    LeneMor synes godt om dette.
  5. Tuppehøne

    Tuppehøne Forum kommissær

    Hei i tråden.:)
    Ja, disse anonna-trærne har skapt hodebry for norske spillere før. Da var det 2, nå er det 3.
    Det ser ut til at fruktene helt nylig har skiftet navn i oppgaven "hvit hvisker", for i dag ser jeg at de kaller den taggannona (en annona med tagger, der altså).
    Fra før har vi 2 annona- trær som etterhvert fikk skiftet navn til sukkereple og villsukker-eple.
    Hvis jeg skal forsøke å oppsummere, har vi i den norske oversettelsen altså:
    - Villsukker-epletre, som gir villsukker-epler
    - Annona-tre, som gir sukkerepler
    - Taggannonatre, som gir taggannona.
    Det er den siste som skal leveres i oppgaven Hvit hvisker. Selv har jeg ikke fått tak i dette treet ennå. Det ser ut til at taggannonatreet kan fås gjennom de to nyeste mystiske stiklinger fra Bahamerama (Maldiverne og Capri), og er vel det som på dansk og her i forumet heter Tornet corosol. "Tornet" og "taggete" betyr det samme, og er vel "taggig" på svensk.
    Alle fruktene er å få kjøpt på markedet, desom man ikke har nok selv.
    Dette er et forsøk på å hjelpe, ikke en klage.
    God farming. Hilsen Tuppehøne.
     
    LeneMor og Letmatrosen synes godt om denne.