screenshots på forum

Diskussion i 'Generelle spilproblemer' startet af Husfrun, 21 August 2020.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    Jeg pröver, så godt jeg kan, å IKKE forstyrre moderatorer her i spillet; efter mange år med spillet har jeg lärt meg at det ikke blir specielt godt motatt å be om hjelp, så jeg pröver å klare meg selv så godt jeg kan.

    Men så hender det saker som gjör at jeg dessverre må forstyrre moderatorer med et spörsmål, og da er det är fryktelig frustrerende når jeg pröver å forklare så godt jeg kan, men moderatorer ikke forstår, og gir noe som virker som et standardsvar med en link til en annan tråd där jeg tror jeg skal poste mitt spörsmål, for derefter å låse tråden.

    Så jeg pröver å gjöre rett, og igen å stille spörsmålet, nu i den link som moderatoren har henvist til.
    Da har jeg tydligvis formulert meg feil, for nu blir det jeg skriver flyttet tilbake til der jeg spurte först; moderatoren åpner den stengte tråden for å skrive at jeg har gjort feil, hvorpå tråden igen låses så jeg ikke har en chans til å hverken pröve å forklare, be om hjelp, eller spörre om hvor jeg skal henvende meg.

    Kan dere väre så snille å IKKE låse av tråden uten at personer som spör har forstått hva som er feil?
    Så jeg pröver igen, efter å ha bedt andre om hjelp til å göre de skjermdumper MOD-Ara bad om...
    - det er ikke alle som vet hvordan man gör det, MOD-Ara!
    Og nu, når jeg har skermdumper, finner jeg ikke ut hvordan jeg skal poste dem her (nei, jeg har ikke mulighet å legge de ut på noen webadresser for så å linke til de. Jeg har nu prövd i Google Crome, Firefox og Microsoft Edge).

    Så hvordan skal jeg få vist de skjermdumper som tydeligvis behöves for å kunne hjälpe meg?
     
    LeneMor og littleonedk synes godt om denne.
  2. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej igen

    Indlæg flyttet da det ikke er en fejlmelding på oversættelses fejl.

    Jeg bliver faktisk ked af det når du kommer med påstand om at det ikke bliver godt modtaget når du beder om hjælp og at du prøver ikke at forstyrre MODs :(
    Vi/jeg sætter en stor ære i at hjælpe alle her på forum og jeg har brugt en del tid på at hjælpe dig idag - præcis som jeg hver dag bruger mange timer på MOD gerningen.

    Jeg har nu over flere gange idag svaret dig på det samme - at oversættelses fejl skal rapporteres i tråden til dette og i indlæg 1 i den tråd jeg linkede til er der vejledning til hvordan. Spørgsmål til spillet hører ikke hjemme i den tråd.
    Desuden har jeg givet et hint til at du så længe fejlen er der kan kigge på billedet af træet i opgaven og derefter i din menu eller på markedet for at finde det rigtige træ/frugt - underordnet hvad fejl navn det har i spillet. Du skriver så at billedet er forkert - nej det er det ikke....jeg kan se at der er tale om 2 forskellige træer på billederne af det der på dansk heder Annona træ og Tornet corosol - så jeg har brugt tid på at tjekke forkerte oplysninger fra dig
    Desuden skriver du selv at du har prøvet via den danske spiludgave at kigge på det - dette er også en hjælp så længe der er oversættelse fejl.

    Jeg har flyttet dit forrige indlæg fra tråden for fejlmelding af oversættelses fejl da mere var en gentagelse af dit oprindelige spørgsmål (som jeg havde forsøgt at hjælpe dig med tidliger i tråden "Navneforvirring" og det ikke indehold korrekt info eller screenshots for at fejlmelde. Tråden blev lukket da den var besvaret og yderligere rapportering af oversættelses fejlen skulle foregå andet sted.
    Præcist som jeg nu har flyttet dette indlæg fra den tråd - af samme årsag.

    Jeg hjælper til enhver tid enhver der skriver på forum og bruger megen tid på det - som jeg nu har brugt megen tid idag på at svare dig.
    Men som jeg tidligere har skrevet så er jeg også nød til at vælge hvad jeg bruger den tid til jeg kan undvære til Farmerama - som er frivilligt arbejde.
    Jeg er ikke skarp i det norske sprog så oversættelserne er vi afhængige af I norske spillere hjælper os med at få rettet hvis der er fejl.
    Det betyder at vi har brug for at vide præcis hvor fejlen er, hvad fejlen er og hvad det korrekt skulle være. Der er screenshots en uundværlig hjælp både for mig men også når info skal rapporteres videre i systemet til de der skal rette - netop for at undgå misforståelser og spildtid.

    Jeg spilder min tid på flere gange at tjekke dine forkerte oplysninger, tid jeg kunne have brugt på at sende korrekte oplysningere videre til rettelse hvis du havde givet korrekte oplysninger - derfor er det så vigtigt med korrekt og præcis info samt et screenshot.

    I FAQ sektionen findes hjælp ift indsættelse af screenshots på forum som jeg håber kan hjælpe dig se >Her<

    Dukker der en fejlmelding op i korrekte tråd med de informationer der skal bruges for at fejlen kan rettes sender jeg som altid hurtigst muligt videre i systemet. Denne fejl er der nu oprettet en anmodning om fejlrettelse på da jeg har fundet den efter at have brugt så megen tid på at tjekke dine uklare oplysninger. Dette vil ikke ske fremover uden præcise og korrekte oplysninger givet i tråden beregnet til det og så nu betragter jeg emnet som diskuteret længe nok og vil bruge lidt tid på min familie.

    21/8 tilføjet at fejl er meldt videre.​

    God aften
     
    Sidst redigeret: 21 August 2020
  3. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    Jeg blir også ganske "ked" av ditt meget arrogante bemötende, vilket er grunden til at det går meget langt innen jeg må be om hjelp.

    Men jeg har endelig fått skjermdump som DERE vil ha det, efter å ha blitt tvungen at laste ned og installere et eget program (som krevdes) og derefter blitt tvungen at lete en plass og skape et konto på en annen nettside der jeg kan laste opp bilder. Det eneste jeg fant var noe som het "flickr", så nu HÅPER jeg dette fungerer.
    (Dere har feil i deres guide, da den side dere henviser til for at lade opp bilder på, ikke lenger eksisterer
    Her kommer en skjermbild på den DANSKE side i bondesamfundet,oppgaven "Hvid Hvisken", del 2/4, der du sa at de IKKE spör efter
    "tornet corosal". Som skjermdumpen viser, er det akkurat det de spör efter:
    [​IMG]

    Så en side fra norske bondesamfunnet, som viser at de spör efter "annonafrukt"
    [​IMG]

    En skjermbild som viser at "Annona-tre" gir frukten "Sukkereple"
    [​IMG]

    Og tilsutt en kjermbild som viser at jeg har mange "sukkereple" (men jeg har ingen "annona" som oppgaven spör efter)
    [​IMG]

    Jeg HÅBER nu disse bildene fungerer, hvis ikke, må dere komme med hvilken side dere vil at vi skal laste bildene opp på, da jeg ikke finner noen gratis hjemmeside jeg kan bruke til det.

    4 ikke tilladte link fjernet, læs gerne forum reglerne.
     
    Sidst redigeret af moderator: 24 August 2020
  4. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    OK: bildene synes ikke hos meg annet enn som en liten firkant, men lenken til bildet fungerer i alle fall hos meg, så man kan se at det jeg sier faktiskt er rett, og ikke bare "forkerte oplysninger".
     
  5. littleonedk

    littleonedk Kommende forfatter

    Hej Husfrun.. Jeg er ked af at skrive det.. men du må nok flytte dine links til en anden tråd hvis du vil have hjælp fra MOD. Da din tråd blev flyttet, ligger den pludselig ikke længere i rette kategori (ved godt den lå rigtigt i går.. men den er jo flyttet til selvstændig tråd nu og handler pludselig kun om screendump på forum...) SÅ hvis man skal se firkantet på det.. og det skal man muligvis.. så skal du lave et nyt skriv i denne tråd, som hvis det er oversættelsesproblemer ->
    https://board-da.farmerama.com/threads/oversættelse-problem-fejl-i-spillet-2020.16886/

    :sleepy:
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  6. Husfrun

    Husfrun Forum-lærling

    Takk, littleondk; då pröver jeg flytta den dit du linker till :)
     
    Sidst redigeret: 22 August 2020
    littleonedk synes godt om dette.
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.