Feedback Open Beta for Farmerama Unity / WebGL Client

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Pindgris, 28 September 2020.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hej farmere

    Denne tråd er alene beregnet til afgivelse af egen feedback for: Open Beta for Farmerama Unity / WebGL Client

    Vi er glade for du tager dig tid til at give din mening tilkende og kan oplyse dig om at vi løbende vi give din feedback videre.

    Har du eventuelle spørgsmål til Unity / WebGL Client er du velkommen til at poste dem i debat og spørgsmålstråden som du finder i diskussionssektionen.

    Farmerama teamet
     
  2. LonewolfDK

    LonewolfDK Forum kender

    Umiddelbart ser det ud til at virke.
    (Når man ser bort fra alt der er rapporteret i den dertil beregnede tråd) - så håber da at man kommer helt i mål i løbet af de næste måneder.
    og - set med mine øjne - er det som om mange ting er blevet mere tydelige i udtrykket end i Flashversionen. ikke noget specifikt jeg kan sætte fingeren på, men sådan i al almindelighed.

    1 ting som dog er en kilde til irritation hos mig....
    Nabogaver.
    Når man åbner menuen foroven (ikke via den enkelte nabo), vises alle venner - sorteret efter level; eller sorteret alfabetisk om man vælger det.
    Der kunne jeg altså meget bedre li den gamle, hvor naboer blev vist først, og så venner derefter.
    Håber at der kunne tilføjes den valgmulighed - at kunne se naboerne separat.
     
    Letmatrosen, Migmig63 og vildtsogaard synes godt om dette.
  3. trunte68

    trunte68 Forum indbygger

    Tjah, det virker da, men heller ikke mere. Jeg vil gerne kunne se når planterne er klar til høst, istedet for at være nødt til at holde øje med, at vandsymbolet forsvinder. Jeg kunne tænke mig at nabolisten fungerede bedre, når man skal give nabogaver, det tager pt. en halv krig, at finde ud af hvor man er nået til. Ranken er irriterende fordi den går tilbage til udgangspunktet, istedet for at blive på fx. favoritranker. Det er helt umuligt at åbne kasser, for hver gang man har åbnet een, hopper spillet tilbage til side 1 i forbrugsgoderne.
    Udfordringerne er mindst lige så kiksede i downloadklienten, og der skal det foregå på en pyttelille skærm, og nej, jeg har ikke planer om at gå ned på en dårligere skærmopløsning.
     
    Sidst redigeret: 12 December 2020
    LonewolfDK, Letmatrosen og Tovepigen synes godt om dette.
  4. vg74mk

    vg74mk Forum-lærling

    Frugterne på træerne forsvinder når man trykker på møllen og alle andre ting der er uden for markerne så man bliver nødt til at skifte til ny mark og så tilbage til foregående mark for at få frugterne tilbage på træerne.
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  5. trunte68

    trunte68 Forum indbygger

    Jeg glemte, at ved høst og lignende, roterer blomsten 5 cm. nordøst for curseren, ligesom man skal opdatere i tide og utide. Udviklerne må på ligeså hårdt arbejde, som jeg er i sundhedsvæsnet pga coronavirus, hvis ikke lysten til spillet forsvinder med flashplayer.
     
    CORNELIUS75 synes godt om dette.
  6. xenon51

    xenon51 Forumnoob

    Spillet går i stå i10-15 sec for så at fortsætte indtil det gør det samme igen måske 5-6 minutter senere. Sjovt nok gjorde det også mens jeg skrev denne besked.
     
  7. CORNELIUS75

    CORNELIUS75 Avanceret

    Jeg er ved at få musearm af den nye version
    Eneste positive er at det er blevet nemmere at se der mangler vand på markerne hvis beholderen løber tør..
    Gavegivning opgiver jeg snart, der mangler en naboliste og så er det vel ikke nødvendigt at skal starte forfra på listen for hver gave.
    Buff kan ikke udnyttes da det tager frygtelig lang tid at høste, der er også blevet vanskeligt at høste manuelt.
    Jeg ville sætte dyr ud, men for hvert dyr kunne jeg starte forfra da listen ikke blev på seneste dyr
    Alt i alt er spillet blevet dræbende og alt for tidskrævende og så mangler jeg at kunne spille på min ipad som jeg kan tage med mig..Har tidligere brugt photon som browser,, men det virker ikke, så har jeg installeret firefox , men spillet genstarter hele tiden og står bare med loadeblomster
    Bruger: CORNELIUS75Id: 24049541
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  8. lise1606

    lise1606 Alvidende orakel

    har du prøvet safari? den kan bruges på min iPhone, men det går selvfølgeligt langsomt
     
  9. juliesj00

    juliesj00 Forum-lærling

    det er træls at man skal vente på at komme ind i spillet med den roterende blomst. også med ranken, før man kan høste den er der roterende blomster. Marketpladsen er træls eks hvis man skal sælge flere ting går den tilbage til udgangspunktet hver gang. hvis man vil give sine naboer håndværker varer ireterer det mig at der står level der. jeg har fået en lyserød side på ranken jeg håber den forsvinder. jeg bruger en almindelig mus ved min pc og det er ligesom om jeg skal trykke flere gang før spillet reagere . marker viser heller ikke at de er færdige og heller ikke træer. jeg kan ikke forstå at man skal vente hver gang man logger ind i spillet på de forskellige ting. jeg synes at spillet var meget bedre som det var. og det var også bedre at kigge på. hvis der er nogle ting ude i hjørnerne kan det være svært at høste manuelt.
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  10. Sommerfugl

    Sommerfugl Kommende forfatter

    jeg kan kun tilslutte mig alle de andre der allerede har skrevet og jeg er mega træt af at alt nulstiller hver gang man skal noget det gælder for møllen,items,sætte nye gårde ja faktist alt og så ventetiden når man logger ind og når man bruger høsthjælper flytter pilen/hånden sig et eller andet sted hen og ikke der hvor man tror den er
     
    spillemus57 og Letmatrosen synes godt om denne.
  11. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Jeg skulle lige sende en hilsen til en nabo der var steget i level. Jeg plejer bare at skrive og så redigere bagefter, men jeg måtte sende beskeden med maaange fejl for nu er det ikke længere muligt at rette i en besked. Vi kan heller ikke gå tilbage og fortsætte skriveriet curseren forsvinder fra tekstfeltet
    >:(
     
    taotej og Letmatrosen synes godt om denne.
  12. jakfoj

    jakfoj Forumnoob

    Markedspladsen med køb og salg må tilbage til flash modellen, den nye giver alt for mange klik med musen og menuen er placeret helt over i venstre side. I det hele taget er den nye model meget mere uoverskueligt end flash modellen og med alle de mange klik fordi tingene ikke går tilbage til udgangs stillingen er der nok mange der må overveje om de vil stoppe med at spille eller risikere en muse skade.
     
    taotej og Letmatrosen synes godt om denne.
  13. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Mine naboer må have mig undskyldt at de ikke får gaver, men 6 klik for at sende en gave til hver af 15 naboer + de naboer der har modtaget for mange gaver, så bliver det over 100 klik - nej tak

    Jeg kan heller ikke sende svar tilbage på en besked jeg har modtager, men bliver nødt til at sende en helt ny, som jeg så ikke kan rette for fejl inden afsendelse
     
    trunte68 synes godt om dette.
  14. zivasthedog

    zivasthedog Forum-lærling

    Jeg giver snart op. Spillet fryser x mange. ikke noget bestemt sted , bare alle steder. Også i event. Havde ikke problemer af den art da forsøgsperioden kørte.
    :cry:
    zivasthedog
     
    taotej synes godt om dette.
  15. kehlet

    kehlet Forum hertug

    Item STRANDKLUB kan ikke vendes
    I det hele taget er det galt med pyntegenstande. Sorteringen er vendt rundt, hvilket bevirker at vi skal klikke baglæns for at komme til items med højeste EP. Ved slet af item med begrænset antal høst skal der fire klik til at slette. For flere år siden var der ønske om så få museklik som muligt, det er åbenbart glemt i den nye version
     
  16. Tovepigen

    Tovepigen Forum analytiker

    Jeg er enig med kehlet ... hvor er det træls, at "skovlen", der bruges til at slette items med, skal hentes til hver enkelt items, før kunne den bruges til flere items af gangen.
    Det er virkeligt ikke godt for sundheden, med alle de klik, der typisk skal bruges overalt i spillet.. håndledet protesterer efter kort tid Meget stor øv, for jeg kan godt lide at spille Farmarama - men kan blive tvunget til at stoppe, bare fordi der er så mange klik undervejs
     
    kehlet synes godt om dette.
  17. jakofo

    jakofo Forumnoob

    Efter al den snak om for mange klik havde det så ikke været mere smart at placere skift til flash knappen i øverste højre hjørne så man ikke skal scrolle ned hver gang man skifter farm. Nogen gange tror man ikke at folk der udvikler ting selv bruger dem, for så så ville de med det samme se hvor dumt det er.
     
  18. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Hvor Flash knappen er placeret er egentlig ikke så vigtigt.
    Som du kan læse i OA om Flash ophør så er det på lånt tid du kan spille i Flash versionen - faktisk kun ca 1 måned endnu.
    Så jeg vil krafitigt opfordre til du skifter over til Unity eller download klienten for fortsat at få fuld glde af Farmerama.

    Udviklerne arbejder konstant på at optimere og forbedre Unity og download klienten for bedre spiloplevelse,
    men der er brug for hjælp fra jer farmere....

    At I spiller i de versioner og melder tilbage hvad I oplever :)
     
  19. jakofo

    jakofo Forumnoob

    At det ikke er vigtigt hvor ting er er placeret kan jeg ikke være andet end stærkt uenig i uanset for hvor længe flash er aktivt. Det gælder vel om at få så flydende en rytme som muligt. Har prøvet Unity og det var godt nok ikke nogen fornøjelse så det venter jeg med til aller sidste øjeblik.
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  20. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO


    Hej

    Det kan jeg kun beklage, da det kræver at så mange som muligt af I brugere spiller via Unity og download klienten,
    for at få så mange tilbagemeldinger som muligt for at teknikkerne kan forbedre tingene
    for at opnå bedst mulig spiloplevelse inden Flash ophører
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.