Foræring, salg og bytte spørge/debattråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af MOD-Ara, 19 Oktober 2017.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej farmer

    Denne tråd er alene beregnet til spørgsmål og debat vedr. Foræring, salg og bytte

    Her kan du få svar på de ting som du ikke rigtig har fået fat i, enten af en moderator eller en anden hjælpsom
    spiller.

    Her vil du også have mulighed for at få en snak om eventet med de andre farmere, det kan være alt lige fra hvilken strategi du
    benytter til at give andre gode råd, kun skal debatten omhandle det aktuelle event, da andre farmere ellers kan blive forvirret og
    misopfattelser opstå.

    Husk at dette ikke er en feedback tråd, så har du et ønske om at afgive feedback, skal du benytte den
    aktuelle feedback tråd for eventet, som du finder i spil feedback sektionen.

    God fornøjelse
    Farmerama Teamet
     
  2. BenteAndreasen

    BenteAndreasen Forum veteran

    Kan se at Lærketræ XL og XXL figurerer i: Jeg søger... Men det figurerer ikke i Jeg tilbyder... Er der allerede mulighed for at få opgraderinger til Lærketræet eller er der sket en smutter?
     
  3. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Dette er en fejl som allerede er rettet - se teknisk OA sektionen

    fortsat god dag
     
    BenteAndreasen synes godt om dette.
  4. BenteAndreasen

    BenteAndreasen Forum veteran

    Tusind tak for hurtigt svar, samt rettelse...
    God dag til alle;)
     
  5. BenteAndreasen

    BenteAndreasen Forum veteran

    Er der slet ikke nogle "nye" spillere, som mangler: Træer, Stalde el. Produktionsstalde???

    Hvis du sidder og mangler et eller andet så skriv en besked i Mellem Himmel & Jord/Bytteevent 2017... Vi er flere som gerne deler ud af vores lagre uden at ønske noget retur...

    Mvh
     
    ofeia synes godt om dette.
  6. lissyjensen

    lissyjensen Junior ekspert

    Kan ikke forstå hvorfor man ikke selv kan råde over det man har, hvorfor skal det være så mega gammel inden man må gi det væk, det burde være sådan at det man har i laden kan man råde over og gi det til naboer
     
    ofeia synes godt om dette.
  7. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej lissyjensen

    Genstande i spillet tilføjes som oftes Foræring, salg og bytte
    når de har været i spillet i 3-4 måneder, så mega gammelt er vist en overdrivelse.

    Enkelte ting er undtaget i enten foræring eller bytte sektionen eller begge - oftes pga det er specielle items
    f.eks opnået i Top- events eller lignende.
     
  8. aaselarsen

    aaselarsen Aktiv forfatter

    hej jeg holder med Lissy Jensen at det man har i laden det må man give
    væk hilsen Aaselarsen
     
    ofeia synes godt om dette.
  9. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO



    Jeg fik sådan en gammelkendt fornemmelse da jeg læste de sidste post i denne tråd og kom så til at tænke på dette gamle nummer af Gitte Hænning, det vil dog ikke afholde mig fra at komme med et par kommentarer.

    1. Bytte eventet blev i tidernes morgen lavet efter ønske fra brugerne, idet en stor del af de "gamle" spillere ønskede at hjælpe nye spillere, nemlig ved at de kunne forære de stalde og træer de efterhånden havde fået samlet en del af, til nye spillere.

    2. Der har altid været meldt rent ud fra BPs side, at special item, herunder bla jackpot item, MG træer og andre special item opnået på særlig vis eller ved brug af IRL penge, aldrig vil blive muligt at forære eller bytte væk.

    Jeg er sikker på at rigtig mange gerne så dette ændret, men da der i forvejen har været store overvejelser omkring bytte eventets bestående, er jeg ret sikker på det aldrig kommer til at ske.

    Under hvert eneste bytte event, sker der tilstadighed utallige former for snyd, og med sådan en ændring vil omfanget af snyd og misbrug med garanti mere end flerdobles. Snyderi går ud over alle spillere og selvfølgelig rammer det også BP som jo når alt kommer til alt, er en forretning som ikke kan eksistere uden en indtjening.

    Vi har allerede mistet en højt skattet funktion i Farmerama, nemlig mentor ordningen. Desværre var der en alt for stor del af spillerne som ikke havde forstået, hvad ordningen gik ud på, men som forvekslede den med en gavebod hvor man som kylling kunne stille krav til mentorne om hvilke gaver man mente at have krav på. Mentor ordningen blev lavet for at hjælpe nye spillere godt i gang med spillet og intentionerne var helt sikkert også rigtig gode, desværre så var ordningen ikke lavet sådan at den kunne sortere gamle spillere med nye konti fra og dermed forhindre misbrug, det blev så enden på den ordning.

    Omkring bytte eventet, så har man jo fortsat mulighed for at bytte sig til gode ting, f.eks item man mangler på sin ranke eller stalde og træer man ikke har været så heldig at opnå på anden måde endnu.

    Husk at I Farmerama kan alle opnå præcis de samme ting, det eneste det kræver er at man arbejder for dem.

    Lige til sidst vil jeg da ikke undlade at minde alle om, at ønsker man ændringer af nogen art i spillet eller eventer, så må man til tasterne i feedback trådene, kun ved at give sin mening til kende, kan man forvente at blive hørt, når man vælger intet at melde ud, så bliver det opfattet som om at man finder alt helt i orden og ikke ønsker det anderledes. Sagt på anden måde, den som tier, samtykker.

    Fortsat masser af hygge med bytte eventet.

    Mvh
    Pindgris
     
    xolenka synes godt om dette.
  10. tinaf36

    tinaf36 Kommende forfatter

    Jeg ved ikke om det er det rigtig sted at skrive men jeg kan ikke fårstå hvorfor jeg ikke kan bytte til en rivestald da jeg har de ting der skal bruges når jeg går ind i søg tilbud
     
  11. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Du er med på at højre side er det du tilbyder og venstre det du får og at du skal have de byttelicenser det kræver ikke?

    vis disse ting er på plads og du stadig ikke kan bytte må du vende tilbage med mere uddybende information.
     
  12. tinaf36

    tinaf36 Kommende forfatter

    Det var fordi jeg troede at det var det jeg søgte til højre men jeg har fået den nu takker for hjælpen